Energie-Nederland stuurt brief aan Kassa over onjuiste weergave ‘schriftelijkheidsvereiste’
In de afgelopen maanden heeft consumentenprogramma Kassa uitgebreid aandacht besteed aan misstanden bij telefonische verkoop van energiecontracten.
Het is goed en terecht dat het programma dit aan de kaak stelt en energieleveranciers trekken zich dit ook aan. Tot twee keer toe gaat het in Kassa echter ook mis waar het gaat om het geven van een juiste voorstelling van zaken aangaande het zogeheten ‘schriftelijkheidsvereiste’. Energieleveranciers zijn daardoor onnodig en onterecht tot twee keer toe neergezet als wetsovertreders.
In een brief aan de redactie van Kassa hekelt Energie-Nederland de handelwijze van de redactie. Ook verzoekt zij de redactie de situatie recht te zetten, zodat consumenten alsnog correct worden geïnformeerd bij het digitaal aangaan van een overeenkomst door het gebruik van een hyperlink.
Lees hier de brief aan de redactie van Kassa:
brief Kassa 16102019

Verkiezingen 2021: Overzicht standpunten politieke partijen energietransitie
13 januari 2021
In gesprek met ACM over de aangescherpte Gedragscode Consument en Energieleverancier
12 januari 2021
Gedragscode Consument en Energieleverancier 2020
5 januari 2021
Campagne ‘Het ware verhaal van het warmtenet’ voor groter draagvlak warmtetransitie
11 november 2020
Convenant brengt mensen met financiële problemen sneller in beeld
10 november 2020
Ontbijtsessie Het huis als bron van energie: Gedragsverandering altijd nodig bij verminderen energiebehoefte
27 oktober 2020
Verbeterd Verbruiks- en Kostenoverzicht geeft miljoenen huishoudens tips voor energiebesparing
13 oktober 2020
3 Vragen aan Annemieke Roobeek, commissaris Eneco
13 oktober 2020
Medy van der Laan te gast bij Dutch Green Building Week
9 oktober 2020
Vanaf 1 januari 2021 Gedragscode Consument en Energieleverancier aangescherpt
9 oktober 2020