Persbericht: Tot zeker 6% besparing op energieverbruik mogelijk per huishouden

Den Haag, 7 februari 2019 – Vandaag start de campagne rondom het besparen op energieverbruik voor huishoudens waar al een slimme meter is geïnstalleerd. Deze campagne heeft als doel het gebruik van energieverbruiksmanagers te stimuleren. Energieverbruiksmanagers vertalen de data van deze slimme meters, waardoor er meer inzicht komt voor de bewoner zelf. Daarmee ziet iemand snel waar energie onnodig weglekt en waar er direct bespaard kan worden. Dit heeft twee grote voordelen: het scheelt maandelijks in de portemonnee en tegelijkertijd wordt energie bespaard. Uit onderzoek van ECN blijkt dat een besparing op het energieverbruik van huishoudens tot zeker 6% mogelijk is.

De online campagne bestaat uit korte, positieve clips. Deze clips benadrukken dat energiebesparen leuk is, niet moeilijk is en snel financieel effect heeft. De clips verwijzen naar de website www.energieverbruiksmanagers.nlwaar handige tips en weetjes over besparing te vinden zijn. Zo is het heel eenvoudig om maar liefst 70% van ieders sluipverbruik te reduceren door simpelweg de stekkers uit het stopcontact te halen van opladers, koffiezetapparaten en tv-decoders als deze niet gebruikt worden. Op deze website is tevens een handig totaaloverzicht van alle energieverbruiksmanagers te vinden. Een tiental daarvan werkt ook op analoge meters.

Over de campagne
De campagne loopt 4 weken op social media (Facebook, Google en Instagram) en is een initiatief van Energie-Nederland in samenwerking met Milieu Centraal. De website www.energieverbruiksmanagers.nl is van Milieu Centraal en wordt mede mogelijk gemaakt door Netbeheer Nederland en Energie-Nederland.

Over Energie-Nederland
Energie-Nederland is de branchevereniging voor alle partijen die stroom, gas en warmte produceren, leveren en verhandelen. Samen vertegenwoordigen wij circa 80% van de markt. Onze ruim 60 leden zijn actief in zowel ‘groene’ als ‘grijze’ energie en allerlei soorten dienstverlening. Onder hen zijn ook veel nieuwkomers op de markt, innovatieve spelers en duurzame initiatieven.

Link naar beeldmateriaal: https://www.energie-nederland.nl/toolkit-campagne-energieverbruiksmanagers-nl/

U gebruikt een verouderde browser van Internet Explorer die niet meer wordt ondersteund. Voor optimale prestaties raden wij u aan om een nieuwere browser te downloaden. Hiervoor verwijzen wij u door naar:

browsehappy.com sluiten