Consumenten tevreden over wisselen van energieleverancier
In 2016 zijn 1,25 miljoen huishoudens overgestapt van energieleverancier. De prijs blijft de belangrijkste reden om over te stappen. Consumenten hebben voor hun overstap behoefte aan duidelijke informatie om zich te kunnen oriënteren.
Consumenten vinden het lastig te vergelijken
Ruim de helft van hen vindt echter de informatie over energieprijzen op de websites van de energiebedrijven en vergelijkingssites nog steeds lastig te begrijpen en te vergelijken. Klanten die een keer zijn overgestapt, stappen daarna vaker over. Inmiddels is 64% twee keer of vaker overgestapt. Maar liefst 91% is tevreden tot zeer tevreden over de afwikkeling van hun overstap.
Zie ook de Energiemonitor van ACM.

Verkiezingen 2021: Overzicht standpunten politieke partijen energietransitie
13 januari 2021
In gesprek met ACM over de aangescherpte Gedragscode Consument en Energieleverancier
12 januari 2021
Gedragscode Consument en Energieleverancier 2020
5 januari 2021
Campagne ‘Het ware verhaal van het warmtenet’ voor groter draagvlak warmtetransitie
11 november 2020
Convenant brengt mensen met financiële problemen sneller in beeld
10 november 2020
Ontbijtsessie Het huis als bron van energie: Gedragsverandering altijd nodig bij verminderen energiebehoefte
27 oktober 2020
Verbeterd Verbruiks- en Kostenoverzicht geeft miljoenen huishoudens tips voor energiebesparing
13 oktober 2020
Medy van der Laan te gast bij Dutch Green Building Week
9 oktober 2020
Vanaf 1 januari 2021 Gedragscode Consument en Energieleverancier aangescherpt
9 oktober 2020
20 Good practices in de warmtetransitie
7 september 2020
Arjan Lucius, Grondlegger van Junior Energiecoach: “Kinderen zijn de motor voor verandering, ook bij verduurzaming in huis”
7 september 2020