Energieconsument

De rollen van consumenten en energieleveranciers veranderen. Burgers zijn naast consument steeds vaker ook producent (‘prosument’), bespaarder, investeerder en handelaar. Er ontstaan nieuwe collectieven en (online) platforms buiten de bestaande structuren. De “energieklant” bestaat niet meer. In plaats van energie, kopen mensen gemak en informatie. Energieleveranciers bedenken steeds nieuwe producten om consumenten hiervan te voorzien.
Energie-Nederland richt zich op de randvoorwaarden om deze ontwikkeling mogelijk te maken. Zijn de voorwaarden bij het leveren van energie helder? Heeft de consument inzicht in het energieverbruik? En voldoet de digitale infrastructuur voor de ontwikkeling van nieuwe producten?


hernieuwbare warmte

Nieuwe algemene voorwaarden voor Warmte

10 januari 2014
Met ingang van 2014 is een nieuw model algemene voorwaarden van kracht voor de levering van warmte aan klanten met een kleinverbruikersaansluiting (t/m 100 kW). Nieuwe warmtewet De aangepaste voorwaarden houden met name verband met de inwerkingtreding van de de
Lees verder